kepadaMU...


Aku kecewa pada diriku sendiri

Kecewa tidak bisa menyendiri

kecewa tidak bisa menyelesaikan masalah sendiri

kecewa kerana harus tergantung orang lain

kecewa kerana harus dibimbing orang lain

kecewa kerana harus di ajar orang lain

kecewa kerana tidak bisa membahagiakan orang lain

kecewa kerana meresahkan orang lain

kecewa kerana menyakitkan hati orang lain

kecewa kerana tidak bisa mendapatkan cinta sejati

Mungkinkah semua ini terjadi?

Ya! . . . Benar! . . . Memang terjadi!

mungkin kerana aku takut

mungkin kerana aku bodoh

mungkin kerana aku tidak percaya diri

mungkin kerana aku banyak berbuat dosa

atau juga kerana aku ditakdirkan begini

yang jelas aku tak tahu mengapa semua ini terjadi

Ya . . . Allah . . .

Mengapa semua terjadi pada diriku

Mengapa . . . ? Mengapa . . . ?

berilah aku jawapan

berilah aku petunjuk-Mu

berilah aku jalan keluar dari semua ini

biar orang lain tidak merasa disakiti atas kehadiranku

Suatu hari . . .

terlintas dipikiranku untuk akhiri semua ini

agar semuanya berakhir

kerana aku masih mau berbuat yang lebih baik untuk orang lain


amin..

p/s: nukilan dari (^_^)

zassS

41 pengkritik tak diundang:

hestyrezyuda said...

><><><><>< bunk Peace ><><><><><

Maafkan aku kira aku pernah menyakiti hati kau..
jujur.. kau kawan yang baik pernah aku kenal..
kau suruh aku kuat..
kau pun mesti kuat..
kau tak bergantung pada orang..
tapi mari kita bergandingan..
tempuh semua dugaan ni..
apis... back to basic.. Allahuakbar !!

apisz said...

perh..semangat nya ko....bagus2.. =)

pinkiss said...

errr.. mcam nak mati je bunyinye.

apisz said...

pinkiss ---> erk....jgn la...

cik siti penguin said...

touched =]

~~~ kay ~~~ said...

Tuhan memberi kita dua
kaki untuk berjalan,
dua tangan untuk memegang,
dua telinga untuk mendengar
dan dua mata untuk melihat.
Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati
pada kita?
Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya.
Itulah namanya Cinta.
lalalalaaaaaaaa~~~

have a lovely weekend!

apisz said...

cik siti penguin -- hmm, aku insaf.. =)

Sulela said...

Semacam je Apisz, kenapa ni? Banyak masalah keh? Anggap tu sume dugaan hidup yang diturunkan Allah sebagai ujian, okay? Jangan tension2. Happy selalu...

intan.dayana said...

mengapakah ini...??
laen mcm jek..
takut nye..

Shemmi said...

terbit di hati..
mesti terluahkan dari hati..
segalanya mesti dari hati..
barulah hatimu dekat dengan Hati-Nya...
kelak..
kau kan temui cinta yang sejati ..

apisz said...

Sulela ---> takde pape kak..ujian bertalu2..hamba yg hina ni, kadang2 penat...tp tetap jugak tempuhi..hidup penuh dgn ujian kan...





intan.dayana --- biaselah..khalifah Allah kan...kena terima ujian walaupon berat....




~~~ kay ~~~ ----kalau hati tu untuk satu, nape ramai pasang cinta ramai2?

apisz said...

Shemmi ---wah..sukenya ayat ko tu....TQ

eliza said...

err....jangan kecewa dulu...aku kan ada...hehehe

apisz said...

eliza ---> Thanks... =)

3p4h said...

Cik abg, apa yg da blaku???

~~~ kay ~~~ said...

ramai pasang cinta ramai2 tuh
bukan cinta namanya itu NAFSU!

perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
lalalaaaa....~~~~

apisz said...

3p4h --> teda pape...kita hanya insan kerdil.. =)





~~~ kay ~~~ ---> tq ye kay...sgt berguna ilmu y U bagi tu....

~~~ kay ~~~ said...

u are most welcome!

kaum lelaki sering mempersoalkan kelemahan wanita kerana sering mengalirkan airmata. Tetapi, segagah-gagah dan perwiranya lelaki, sedarlah bahawa suatu hari nanti mereka juga akan mengalirkan airmata syahdu kerana satu perkara kecil iaitu kerana CINTA. Alangkah misterinya cinta seorang wanita yg dianggap lemah sehingga boleh mengalirkan airmata seorang wira! Aneh, tetapi itulah hakikatnya.
lalalaaa.... ~~~

apisz said...

~~~ kay ~~~ --- betol2.. i penah tgk kwn i nangis masa die teman wife die bersalin..sampai die ckp, die taknak wife die pregnant lg...hehe

baincardin said...

ramainya orang berpuisi hari ni.Bagus kamu semua...:)

Maka dengan ini diumumkan,...hari ini, 27 February 2009, adalah Hari Puisi Sedunia!

....'^_^'....

apisz said...

baincardin ---> ye ke? sape lg?

Ocim said...

Mengapa . . . ? Mengapa . . . ?

nggaK tahu yak mengapa , hehehe .. salam kenal

apisz said...

Ocim --- hehe..tak ta..mau tlg ke?

kEy said...

h0h0h0~
terk0nfiuS jap,
citE ape nih!~

apisz said...

kEy --- cite kartun...

qishie said...

apisz!

sila kuatkan diri!

kadang2 tuhan saja menguji kita

dengan pelbagai kesengsaraan..

sebelum DIA menunjukkan jalan

penyelesaian yang sangat

membahagiakan.

apisz said...

qishie --- Thanks ye..insyaAllah..aku terus tabah... =)

fafaz said...

laen mcm bunyiknyer..
kenapakah ini?
btw,
tabahkan diri..!
;)

rimieilya said...

hanya mereka yang terpilih akan diberi ujian. terimalah dengan hati terbuka..ujian kadangkala dapat menghapuskan dosa2 kecil atas kesabaran dan ingatan yang kuat padaNya..

gee said...

Setiap insan ada je ujian dan dugaan yg di beri..nk tengok sejauh mana kekuatan iman kita..sabar ok

baincardin said...

apisz...cuba ko tgk org yg bagi komen kt sini....berpuitis ayat masing2. tu yg aku umumkan Hari Puisi Sedunia semalam tu..heheh...^_^'

vidadarisakura said...

aminthe

ab geldofg said...

dilamun cinta ye...hehehehehe...sapa tu

apisz said...

thanks semua...

erkkk..ab, gapo pulok dilamun cinta..ape kaitan...dah lama aku bercinta...muahahahha...

tunggu kawen je...nnt mu mari la ke new castle...wakakakkaka...

(^_^) peace

apisz said...

baincardin ---> bain, jom gi sungai congkak esok..hehehehe...

penjenayah.merah.jambu. said...

*terkedu*

besi said...

banyak ayat kecewa la..........
kecewa ke?

penjenayah.merah.jambu. said...

eip..masih dlm mud tak berape ok lagi?
jgn lme2..indu mao bce entry apis..
pat2..aku tunggu ni..
:)

orangorang said...

apizs
kadang2 memang sangat serabut bila memikirkan tentang diri sendiri & masalah yang dihadapi kan...
tapi... apa yang aku buat ialah just follow the flow berbekalkan usaha & tawakal
insyaAllah, akan dipermudahkan segala urusan

BudAk hijAu said...

kenape...kenape...?

miezi said...

life goes on :)