Gambar hasil strobist di Putrajaya

Sebenarnya strobist ni 1st time aku belajar..banyak aku belajar...memang tak tau pape..cara settingnya, penggunaan cahayanya dan alat2 yang perlu ada..

Olehkerana kelengkapan alat2 seperti payung dan flash tak banyak, model tak ramai, jadi, gambar tak banyak yang dapat...kami terpaksa shoot by turn, untuk dapatkan gambar...

Berberapa gambar yang diambil oleh aku dan kawan2...

Aladin dan Genie ( Model Kami)

Group Photo PSDC Members

Lokasi kami di Jambatan Wawasan

Persiapan

Testing pencahayaan

Model kedua

Garangnya model ni

PaAlisya


Bergaya

Gaya Laungan Azan

Keadaan di lokasi

Pemuzik Jalanan

Snap! Snap! Snap!

Bergaya lagi

Gaya Santai

Bergurau Senda

Lompatan

Solat tetap dilaksanakan

Post istimewa =)

Kepada 2 orang ni, moh jadi model untuk aku ye lain kali.. muahahhahaha...


p/s: kepada sesiapa yang teringin jadi model, nanti boleh ler join ye...


zasSS

37 pengkritik tak diundang:

Miss Izah Mohamed said...

wah.. nice2..
superb la.. hehe

mane gmbar hang plak?? ngee~

apisz said...

muahahhahaa...i yang shoot, camne nak ada gambar sendiri... har har har...

(^_^)

eliza said...

ko yg mna 1 la apisz?

klu yg gadis2 comel tu aku tau la..

tolong jawab.. hehehe

apisz said...

ngeh ngeh ngeh..penting ek nak tau? pemalu ar... muahahhahaha...

(^_^)

hestyrezyuda said...

apis.. aku tahu ko yang mana.. nak ke aku bagi tahu diorang?? lalala~~~~

hestyrezyuda said...

eh lupa nak tanya tmpat2 tu sape yg arenge kan? hmm kotahu tempat2 best kat putrajya lagik??? nape tak pegi kat picc?? atau belakang lanai? ka area monumen ok gak..post kat kelab tasik cantik.. then kat tempat yang ada tulis putrajya tu lawa kalau ambil pakai kamera korang yang mahal2 tu.. kamera aku tak cantik waaaa:'( sedih nih, bila dapat beli macam korang kan?kan? kan?anyway, lain kali datang putrajaya lepas subuh then shoot kat presint 2,dan 3 lak.. ley wat tema oversea..pakai baju sejuk..sure cantik giler

apisz said...

to hestyrezyuda ---> har har har...aku yang jadi model hangat la..bluueekk.... =P

apisz said...

to hestyrezyuda ---> tempat berjerebu...tu gambar tak cantik sgt masa shoot...

thanks ur idea..maybe laen kali leh wat lgi kat sana.. =)

Anonymous said...

hoho~ mana gambar aku ni??aku tau la aku pose cantik..1 pon ko x letak..huh!byr hutang cpt!!!kah2

eliza said...

pemalu?

emmm..

apisz said...

to LifeSaver ---> tunggu ko datang Putrajaya ye..hihihi.. =)

apisz said...

to eliza ---> malu2 kucing... har har har...

(^_^)

Sulela said...

Gambar kedua terakhir tu bukan gambar Apisz ke?

apisz said...

to Sulela ---> (^_^)

vidadarisakura said...

er..

saudara apisz~


bole x ai maki u dengan nada comel tapi berunsur lucah??


kalau tidak~

boleh kasi blur gambar paling last tersebut?
yg memakai baju hijau~
bole la~
ko kan pandai edit mengedit..


tenkiu 4 ur koperesen.

A.I said...

AKU NAK! AKU NAK!!!!!! ;P

class le gambo ni..aku soka..

apisz said...

to vidadarisakura --> akan ku buat untukmu si gadis comel..dun wori... ok? =)

to ai ---> boleh2...nnt, join ye..akan di bagitau..

(^_^)

Anonymous said...

bila nak ambik gambar gee lak..hehehe

sharamli said...

mana si b0tak?

Attila razmie said...

bestnyer..:P

apisz said...

to gee ---> bila gee mau? hihi...

to sharamli --> ntah..mane dia ek... =P

to Attila razmie ---> hehe..tau takpe! best bangat!


(^_^)

IdaAnuar said...

ntah mana 1 dak apisz nih...?

Miss Izah Mohamed said...

haha.. suh laa org len tlg ambikkn.. ishh..
pemalu kunun! pirahhh! hhahha

apisz said...

to anidaanuar ---> kak ida..teruskan pencarian...muahahahhahaha...



to Miss Izah Mohamed ---> of coz i pon takkan lepaskan peluang untuk jadi model!

wakakakkaka...

(^_^)

vidadarisakura said...

tenkiu!
hee

akceli kasi blur muka aku sorang jak baa..
hee

Kapten Luffy said...

dalam banyak2 gambar... aku suka yg last... lalala

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

salute aa..
jg solat tu..
siyes tergamam.
molot melopong agi ni.sile tlg tutupkan.
hikhik..
contoh ni.. :)

piqaiqapiqa . said...

which one is you..xkan xde snap satu photo kott

apisz said...

to vidadarisakura ---> takleh ar blurkan muka ko jer..hilang kecantikan ko nnt..ngeh ngeh ngeh...



to Monkey D Luffy ---> gatai...muahahhahhahaa...


to penjenayah.merah.jambu.---> tanggungjawab kita pada Pencipta Kita, semestinya harus jgn alpha walau kemana sahaja kita berada... =)

to nurshafiqah ---> cari, jgn tak cari... wakakkakakkaa...


(^_^)

Anonymous said...

Fuiyo memang cantik... dan yang paling cantik gambar yg kabur last tuh... hik hik

apisz said...

to Nazz --> tu special pict..wakakkaka...

(^_^)

Afzan Rahman said...

kalau aku jadi model, confirm gambar tu akan lebih cun+cute+gorgeous

haha

Anonymous said...

huh~aku dah majuk..si vida hulkhogen tu ada gmbrnye..ternyata nak menutup kecomelan ku~

BudAk hijAu said...

bile ley sain kontrak i jd model u...?

wakakakka...

apisz said...

to afzan;NA --> jom la jadi MODEL.. =)


to LifeSaver --> Vida tu menyemak je..wakakakka...


to BudAk hijAu --> bila2 je U nak..HE HE HE..


(^_^)

zamdotcom said...

nice picture bro ^^
keep it up


p/s: sy budak baru belajar

apisz said...

to z@md0tc0m --> masih belajar jugak..join la photosantai.com