Senyuman seorang awek kepadaku....

Pagi tadi aku bangun agak awal gak la..cam biase, pas menunaikan rukun islam, aku melayan febret aku..masuk forum..baca info2 terkini.. pastu siap2 nak pi jupe aweks nasi lemak tapi dengan tujuan nak beli nasi..ekekekek...

Pagi ni tak lah secergas biasa sbb aku penat dan tido lambat..mata pon ala2 mata belalang tempur..merah...cam biasa, pakai baju, kain pelikat, pau perfume kawan sket, aku pon gi lah kedai nasi lemak tow..dengan langkah gaya lelaki macho walaupon tak mandi, aku sampai kat kedai tow...eh, ramai pulak orang pagi ni..biase ada can aku borak2 ngan aweks tow walaupon mak dia ada...

pagi ni segan lak aku nak borak..Pastu yang peliknya mak dan awek ni tersenyum comel kat aku..aiks, lain macam je diorang ni..kenapa...terpikir aku dalam hati...ke anak dia dah cite kat mak dia aku nak ngorat dia..muahahaha..bodoh betol awek ni perasan sbb aku usha2 je..tak ckp plak aku nak dia jadi girlpren aku..

Ah, lantak lah..agaknya aku hensem kot pagi ni..tu yang semua baik2 nak bagi sedekah senyuman kat aku walaupon aku tak hingin..

Dengan rasa bangga aku minta order, "nasi lemak ayam + telur mata satu bungkus!"...

Mak dia pon balas dengan tersenyum comel, "ok dik tapi telur ayam dah habis, makcik tambah telur puyuh ye"...

Aku pon sengih sambil jawab, " Ok, takpe.. Taruk 5 biji ye"...

Sedang mak awek tu membungkus nasi lemak, kawan aku datang...

MakTom( bukan nama sebenar), " wei bro, awal ko bangun, umah ko takde letrik ke? "

Dalam hati aku, aik... ni sekor lagi bangang, dah tentu rumah dia selang 3 buah rumah je dari rumah aku..kalau rumah aku takde letrik, dah tentu rumah dia takde jugak..

aku sound balik, " wei, dah tentu la ada..apesal lak pagi2 ni ko tanya pasal letrik lak?"

MakTom tetiba datang dekat ngan aku, pastu raba bontot aku...Perhhhh, terasa terkena kulit bontot aku... Dengan muka merah padam, aku terus blah dari kedai tu..Nasi pon aku tak sempat ambik...

Cepat2 aku lari masuk umah...aku tau, aweks tu gelak kat aku tp lantak lah...Sampai kat bilik dengan cepat, aku bukak kain pelikat aku.. masyaAllah, rupe-rupenya kain aku dah habis bocor kena gigit ngan tikus-tikus belaan sape ntah! besar giler lubangnya.. celakanya tikus..dah bikin malu aku pagi2 lagi... tepat2 lak tu lubangnya kat bontot aku...ada la sebesar tapak tangan lubang tow..hangin je aku...

apesal tak pakai boxer?? aku memang tak pakai sbb baru bangun tido..tu yang main sarung je kain pelikat kat atas almari aku tow...bad mood je pagi nih... kalau dapat ku tangkap tikus2 tu, aku siat2 kulit diorang wat tikus panggang bagi kucing2 jalanan makan...marah giler + bengang.. ada ke kain aku di gigit.. bukan aku tak guna kain tu, padahal baru semalam je wat gune untuk solat...


jaga2 ko tikus..nahas kalu jupe ngan aku...tak pasal2 aku dapat malu, lapar lak tu...

oklah, aku nak pi lunch..perot bunyi dah ni...ada sape2 nak kuar ngan aku tak? aku belanja... muahahahaha....

*p/s : aku tak suke awek2 kat luar yang bagi senyuman ikhlas kat aku sbb aku tak penah mintak pon dan dan tak hingin pon di senyum!!!!

zasssS

39 pengkritik tak diundang:

LifeSaver said...

oh tidak???adakah encik apisz kena kwin dgn aweks & mak dia..sbb diaorg dah nmpk apa yg x sepatut nya??adakah?adakah??hahahaha!!mmg lawak siut~ sian..malu lg+lapar lg..
ajak aweks nasi lemak teman mkn le..hik3

p/s:x pkai apa2 ke time tdo??hahahahaha

apisz said...

@#$%& tikus tu..mangkuk ayun betol lah..bikin aku jatuh standard depan awek....

aku dah tak sanggup nak lalu n beli kat kedai tow..rela aku pusing jalan jauh untuk kuar beli nasi..muahahaha..

*p/s: hanya bini aku je tau...wakakkakkaa....

(^_^)

jiejah d'blogger said...

kah kah kah!!!!
lawak international la lu ..

auuuwwwwwwwwwwwwwww ;0

anida anuar said...

hilang macho ko dik...kah!kah!kah!kantoi dengan makcik nasi lemak

hestyrezyuda said...

ahahahah.. apis..
abes je aku baca tiap baik aku dah gelak..
ilang sket tension aku kat opis dgn sejarah hitam mu ini..

memula aku rasa macam ko tipu..
tapi aku hyatibalik perasaan marah ko tu..
kompem..
ko dah hampir ilang teruna sunti..
waakakaka..
err...
ko tak suka gadis2 senyum ikhlas kat ko???
kalau aku nak senyum manja dan menggoda kat ko amacam??
sanggup ke terima cabaran lomentik aku nih??
jawab pisz...
jangan tak jawab
kang aku suh makcik nasik lemak masuk meminang ko lak.. waakkakaaka

lela said...

warrgghhhhahahaha...mampus kak gelak kat sini...hahahahaha

cian dia, habis la jatuh stendet lelaki macho kalau camni...hahahaha

sabar apisz, sabarrrr...hahahaha lagi

besi said...

bro salahkan tikus?
jgn tak baik salahkan kain tue...
hehehehhe

Shemmi said...

Ni mesti Si Ben ni tikus belaan si Willard..hahaha!!

apisz,tercabul sudah kehormatanmu...dek mak tom bukan nama sebenar..wawawa!!


ampun yer...gurau aje..

lenkali beli la kain pelikat diperbuat dari jerami..sure tikus x gigit..

Shemmi said...

itulah harga yg harus di bayar demi 1 senyuman ala2 manja dr seorang gadis..

* sekarang baru aku tau kenapa bdk ni xnk senyuman dr seorang awek..hemh!

sharamli said...

ala..awek tu p0n bkn sengaja nk senyum...da alang2 ad free sh0w kn..ajak r mak dy skali senyum..hua3...
sab0 p0kcik erk..

Monkey D Luffy said...

ko tayang bontot tu yg diorang senyum kat ko... muahaha

arfahadnan said...

ko telah berjaya membuatkan aku senyum sengsorang (kengkadang gelak kecil) kat opis ni...

sehingga opismate lain tertanyer..

"aper kene temah ni?"

fafarafa said...

hahhahahahahahahhahahahahahah
(gelak guling2 dulu baru nk komen)
hahhahahahhahahahahahahhahaha

adehhhhh.....dh aa dpt malu. kena cabul lak tu dek maktom. cannot imagine. cannot imagine

lps ni, kalo ada tah mana2 awek senyum kat ko..sila belek bhgn dari pusat ke bawah yek.

ekekekkekkekek

abemat said...

wakakakak!!!!!!!!!!!!
bengom la.mu pun satu..dah bgn tdo tu check la dlu aircond dah tutup belom..
tp betol ke tikus gigit?!ke kentut mung tu berapi!?
wakakak!moral of the story ialah bgn pagi2 jgn lupa tutup sana sini..baru keluar rumah senang hati.

diana said...

ya Allah..camne abg xleh perasan nih??..huhuhu..
sabar yer..nk wat camne..bende da jadi..sian die..xpasal2 lapar kn...

razor said...

senyum kan sedekah. wakakak...

bajed warok la kan pakai pelikat pagi2.

kantoi flasher.

lalalala

p/s: apesal kawan lu letak nama mak tom? kawan dengan mak mak org ke ape? hehe

penjenayah.merah.jambu. said...

ha?
malunyeeeeee...
eeeEeEe,ade org nmpk buntut iye..eeeeee..hahahahah

this.is.not.me said...

kau patut belanja maktom tuh makan nasik lemak..sbb dia,kau dpt 'kesedaran' yg lebih awal..X]
the day is saved..thanks to maktom!
ahaha~

LifeSaver said...

camne dgn jolokan lelaki macho ni??masih macho stlh nmpk tot2 kt makcik nasi lemak?? hahaha~

nurainmunderfahn. said...

miahahahahahahahahhahahah!!
pgajaran: cek evertything b4 u put it on.

gelak hempas meja. kahkahkah! klu ak jd aek jual ns lemak tu, smpai mati aku gelak.

awek tu ad blog x? ntah2 dia pn tulis blog psl mende ni. kakakakaka.

post title: terima kasih tikus!

bahahahhahaha!

ab geldofg said...

aku slalu je pakai sluar koyak kt bntu...tkada pulak awek nak senyum2 kt aku.....emmmmmmm

apisz said...

jiejah d'blogger :

Huh! gelak sakan nampak..takpe2..tunggu masa la..ada ubi ada batas..muahahaha...

anida anuar:

Kak ida, still macho ape..bukan semua nampak..keh keh keh...


hestyrezyuda:

jgn la tension2 keje tu..byk sgt keje ke? meh nak tlg...caring tak aku..muahahaha..

woit, teruna lg la..ada ke habaq takde teruna...

ko takyah la senyum mengoda..tak meransang naluri pon..wakakakkakak...

(^_^) nakal2 komen korang..

apisz said...

lela :
amboi..akak pon gelak jugak..bukan kate nak tlg jahit kain sy ke.. ada gak tanda kecian tu.. hi hi hi..

besi:
bro, aku tak salahkan sape2..salahkan kucing kat umah aku yg mls nak cari tikus.. muahahaha...


Shemmi:
oit, mana ada dicabul sape2..aku still macho lg depan awek tu w.pon petang td aku aku terserempak dekat taman mainan...

tp aku tgk dia gelak semacam je...ah, lantak dia lah...

makTom la salah..sbb kalau dia tak tegur, aku tak tau pasal ni..takde la aku malu sebegini depan2 diorg...

aku tak hingin di senyum sape2..

(^_^)

*P/s: still teringat pasal pg td.. huk huk huk...

apisz said...

sharamli:
free show??? nak tengok bayar lah! muahahaha...

Monkey D Luffy:
aku tak tayang, tp diorg gatai nak tgk kat situ..tgk je lah muka aku..pehal nak tgk bontot aku...
miahahhaha..

arfahadnan:
syyyhh, jgn la cite kat org lain..diam2 sudah..gelak dlm hati je...malu woi....

fafarafa:
huk huk huk..jahat nya gelak..wish u kena gak mcm ni..baru tau....masa tu, confirm aku gelak tahap gaban! muahahhaha...

apisz said...

abemat :
jange dok suko sgt gak..kena ke mung, baru padan muka!!!

diana:
thanks adik cyg..u je yg simpati ngan i..cyg u..muahahaha...

razor:
kain pelikat selesa..masuk angin..muahaha..

warok la..biar mak awek tu b'kenan kat aku..napok alim...buleh wat menantu...

tp leni, aku malu doh...ngeh ngeh..

(^_^)

apisz said...

penjenayah.merah.jambu:
ko ke yang malu? muahaha..aku relaks je...wakakaka...


this.is.not.me:
aku benci makTom sbb dia, aku tahu nape diorg awal2 bagi senyuman manja..klu tak, aku tak tahu dan tak malu...eeiii...

nurainmunderfahn:
eleh, ko bleh la gelak..sbb tak kena..takpe2..aku sabor...he he he..

ab geldofg:
sbb awek tak pandang bontot ko..wakkakaka...

(^_^)

*p/s: thanks semua org yg gelak kat aku...sob sob sob....

NurFiera Mohd Zain said...

bia btol cite cmni..
xjd snyumla..tonyeng bleh??

p/s:thanks bg komen kt blog sy

apisz said...

NurFiera Mohd Zain: tonyeng?? ape tu??

ngeh ngeh ngeh...

p/s: same same..

(^_^)

vidadarisakura said...

kakakaka!!!


sumpah aku maw ketawa sampai budu ni..


haha

Miss Izah Mohamed said...

masyaAllah.. buruk tol pangai.. ahhaa
nextyme make sure ape2 yg nk dipakai tu elok ye.. hahaa

saje je kene gelak kt awek cun.. ;p
xpe.. klu rase malu sgt pindah je laa dr situ.. hhhehehe

apisz said...

vidadarisakura :

ces..ko gelak ye...tuk tuk tuk..sekeh ko..muahahahaha...

(^_^)

apisz said...

Miss Izah Mohamed :
takpe..aku buleh lagi control ni hah...

hi hi hi...

besok2, mesti diorg rindu kat aku sbb lame tak pi beli ns lemak...muahhaha....

(^_^)

NurFiera Mohd Zain said...

blk klate g tnye org sane tonyeng 2 ape eh!

bwok blk budu deh!pese sedozen!

TurTl3!! said...

hahahahaha..ciannye..lain kali periksa dulu..

apisz said...

TurTl3!! :
nak periksa ape? dah malas dah nak amik exam nih..muahahahha..

NurFiera Mohd Zain:
ngeh ngeh..tak penah dengar lak perkataam tu..ok..

kuat makan budu tu..busuk mulut kang!!!

(^_^)

baincardin said...

sabar apisz. semua ni ada hikmahnya. cuma kita tak tau apa hikmah tu dan bila hikmah tu nak jadi utk ko. mcm ustaz Khail plak dah ni...

apa2 pun...ko ni pepagi dah buat lawak sarkis secara life. hehe. sabor je leeeer...^_^

afzan ; NA said...

adoyai......
kalo aku kat tempat ko tu musti da lame aku jerit sambil tutup mate tak sanggup nak tengok, huhu

apisz said...

baincardin:
thanks Bain! sabar itu separuh dari iman...hehehe...


afzan ; NA:
eleh..yelah tu ko tutup mata..silap haribulan ko rakam ngn enset...huhuhuhu...

(^_^)

nurshafiqah said...

ahahah
kesimpulannye,,pgi mne2 pakai je boxer.
juz in case kan..