Ciko VS Cici

Siapa Ciko? Siapa Cici...Ni lah nama2 kucing aku..kucing ni tak di beli pon..cuma kucing jalanan yang datang ke rumah aku...Sbb kesian, jadi aku belalah...mula2 kucing aku ni kurus, tak aktif, badan berkurap dan sgt kotor..kalau tengok, memang tak menyelerakan...kalau tak, aku dah makan kucing ni...hahahhaa...

Aku saje nak share gelagat 2 ekor kucing yang berlainan bangsa, warna, sifat, lain mak, lain ayah, lain baka, lain umur dan lain2 lagi....Si Cici ni kucing bewarna orange belang2 manakala Si Ciko ni kucing kelabu ( mungkin baka Siam).. Si Cici ni datang awal seminggu dari Si Ciko ke rumah aku...
Dua2 ekor ni, mmg tak tahu dari mana datang..Tapi apa yang menarik, bagaimana 2 jenis bangsa yang berlainan dapat menjadi sefahaman dan bergaul mesra..Walhal mereka tak pernah kenal..kenapa ye?? teka la...ok, jawapannya adalah.... 1 MALAYSIA!!!!..hahahahaha..tak kira apa bangsa, tetap bersatu..cewah..... takdelah....sebenarnya, inilah kuasa ALLAH S.W.T.... =)


Sejak kedatangan 2 ekor anak istimewa ni, memang menghiburkan hati aku dengan gelagat2 dan aksi yang di pamerkan..mmg lawak lah...ok...korang tengok lah sendiri...Aku memang sayang sgt kat Cici n Ciko ni lebih dari awek aku sendiri...hahahahahhahaa....( jangan mare ye...)

Gambar2 tidak menarik sangat..


Photobucket
Ting..perlawanan bermula...

Photobucket
Ciko berjaga-jaga untuk memberi lompatan

Photobucket
yeah..satu terjahan yang dilakukan Ciko

Photobucket
Ciko terus membuli Cici

Photobucket
Yah..Cici cuba memukul kepala Ciko balik..

Photobucket
Dush!!! Tendangan tepat pada kepala Ciko..auwww!

Photobucket
Ciko sekali lagi mebuat lompatan!!

Photobucket
Pergelutan masih hebat!!

Photobucket
Stop!!! Cici surrender...

Hehehe..tu la serba sedikit gelagat anak2 istimewa ni...


enjoy!!

(^_^)


Yesszzzaaa..

10 pengkritik tak diundang:

ann frendly said...

comel2 belaka kucing ni.. paling lucu bile tengok gambar cici menendang ciko tu... sampai ternganga mulut si ciko...

~~tetibe je teringat 1 babak dalam sebuah filem (dah lupe tajuknye)tapi skripnya masih ingat.
"cico.. nak sign...."
Begitulah bunyi skripnye~~

baincardin said...

gambar² cun bro! story line yg mantap!!! ^_^'

patungcendana said...

hidup lagi kau rupanya. :-)

cerita ada moral...

lagu sangat retro...hehe

sharamli said...

kecik ati awek kamo0 nnt

umi_e said...

kak e suka sangat tengok telatah kucing2 apisz ni... jgn lupa berikan suntikan awal (vaksin) utk mereka ya sbb sekarang ni banyak penyakit menular tau...

* kak e tengah sedih sebab tu blog pun malas nak update - satu kucing kak e vet suspek FIV (kira macam HIV bagi manusia) waaaaaaa :(( belum kompom tapi hati dah susah dan sedih... doa sakit biasa je jgn sakit yang menakutkan... (padahal dari baby dah jaga setiap suntikan dan rawatan) camna hati boleh tenang... dah jaga pun masih ditimpa penyakit :((

Lifesaver said...

comel!aku suka kucing..pass kat aku wei!

ai@reel said...

wah dah ada penyri hidup rupanya...tahniah comel

sI tEDI said...

bro : vaksin 1st

Terima kasih sebab selamatkan lagi 2 ekor kucing jalanan! Cayalah! comel gila!

tgk sekali pun bukan macam kucing tepi jalan!!
TQ bro..

vidadarisakura said...

comel gilak!!hee

baincardin said...

Gong Xi Fa Cai! Mercun adalah sangat merbahaya dan Bain tak menggalakkan semua org bermain mercun. Ingatlah orang² tersayang...^_^