Sokmo dimalukan



Setiap hari aku berbuka di kilang je..Aku malas nak kuar gi bazar ramadhan..Penat rasanya nak pusing2...Last2 beli lauk cam sama je rutin harian...ada la hari kedua puasa aku beli kat bazar kat seksyen 3 bangi nih...aku beli lauk ikan masak asam pedas...nampak kuah merah cam sedap je...

Aku dengan bestnya mitak la beli nasi ngan lauk asam pedas...aku buat kuar rm5... sekali tak cukup!!!! korang tau berapa cas untuk nasi ngan lauk asam pedas je? rm7!!!!!! giler! ni menjual ke cekik darah....mcd pon kalah...

Hangin je rasa..bulan2 pose ni jual mahal giler..dah la satu jenis lauk je pon..ikan bukan seekor...suku ekor pon x sampai rasanya...tobat aku dah tak beli dah lepas ni...tu la salah satu sebab nape aku tak nak gi bazar....

Nih aku nak cite masa aku gi warta tadi...aku kuar jap nak cari barang2 yg takde...barang2 laki...hahaha..ingat perempuan je ke... =P ..so aku mc dari terawih td...huhu...lau x, memang takde masa aku nak kuar gi beli....kul 9 aku dah kat warta...pusing2 cari barang jap..lepas dah beli semua, aku cari makanan untuk sahur...

Masa ngah nak beli air soya kotak, aku terpandang kat sorang minah nih..aku mcm kenal je..dia ngah cari air jugak...tetiba je aku terpandang sorang wanita yang agak berumur datang dari belakang aku...Dia senyum sambil tegur..."cuti ke mlm ni??" aku dengan blur2 nya jwb," errr, cuti2...." Masa ni aku baru teringat ni makcik yang jual nasi lemak dulu...dan gadis td anak dia...malu plak aku rasa..aku pon main jawab je cuti..tak tau cuti apa...huhu...tp aku rasa dia perli aku tak gi terawih kot...huhu...

Makcik, " ko cari apa ni?...byk beli barang..."... aku, " ada la sket2 cari barang...untuk sahur sok...
Anak makcik tu plak tanya, " keje ke sekarang? lama tak nampak, kain pelikat dah repair? "

Aku dengan merah padam & dalam hati, siot je minah ni...slumber je malukan aku ngn mak dia....aku pon jawab, " kain x repair pon...ntah mana letak ntah...nape, nak repair ke?

Anak makcik, " x la..klu takde kain, boleh belikan...belanja..."

Aku, " hehehhee, x pelah....dah byk kain.." sambil aku jeling kat mak dia yang duk sengih2...

Dalam hati aku, senget anak dia dia ni..kot ye pon, tgu mak ko blah la wei....ada ke ckp dpn2 mak dia..Aku dengan tak nak ckp banyak, blah camtu je...anak dia ni takleh di layan sgt...mula la x betol....huhu....

Aku terus amik air soya dan bayar di kaunter...masa on the way kat keta, hujan..aku lepak tgk barang2 kat tepi kedai...ada la kedai tu jual kain pelikat..aku pon beli lah satu...huhu...mmg ada hati nak beli pon sebelum ni...

Baru je aku kuar kedai tu, jupe lagi minah ngn mak dia tu...

Anak makcik, " beli kain pelikat ke???? , kuat sound minah ni.... siot je minah ni....

Aku dengan senyum2 nya, blah je lalu dpn diorg sambil dengar diorg duk gelak2 kan aku...siot, malu lg aku malam ni ngan diorg....

Aku naik kereta sambil tergelak..geli hati plak dgn diorg tu..ada je nak kenakan aku....

Itu saje cite buat malam ni..pengajarannya, hati mau kering kalau jupe org2 mcm ni..hahahaha...

(^_^)
zassS

10 pengkritik tak diundang:

liyana said...

jgn kate ni alasan xnk blanje esok.. xkire, harus sedia kan duit yg cukup..amaran keras!

sharamli said...

wat muka kering bleh?

qishie said...

dak tu nak ngoa ko kot.

huhu..
ape lagi.

Sulela said...

Ahahahaha...geli lak hati baca entry Apisz neh. Jangan amek hati, dorang menyakat je tu tapi lain kali kalau boleh, elakkan daripada jumpa orang2 camni...hehehe

baincardin said...

bulan posa ni kena byk bersabor pisz.

*lain kali kalo ko terserempak ngan dorang lagi, ko patut amik gambar diaorg, pakai camera phone ke, senyap², then post dlm blog ko nih. wat spesel entry. kitaorg nak tgk gak rupa diaorg ni camne. ngehngehhh....:P

baincardin said...

Apisz, aku rasa semua blogger kt sini setuju ngan cadangan bernas aku tu. heheheee.....^_^'

Lifesaver said...

mesti makcik jual nasi lemak tu kan???????hahhahahaa

Yern Ain said...

wakakakka.. aku ingt lg enrty ko psl bli ns lemak d pagi buta. dgn kain pelikat koyak. hahahaha.
jodoh ko dgn anak macik tu.

ZARA 札拉 said...

hati kering takpe~

hahaha~

jodoh tu beb~

Luth Textile said...

kata kt dia bro, aik
takkan kain pelikat je kot? baju melayu a.k.a baju raya terusla.. hah